Intarzie z Rélyéfu

Ptáčci od Rélyéfu

S razítky od Rélyéfu na intarzii.

Kvalitní nástroj by se dal ve sportovní terminologii nazvat kvalitní rozehrávkou. To je zajisté velmi zajímavé, ale bez kvalitního týmu a strategie je výhra stále ještě velmi daleko.

Rélyéf se snaží ušetřit čas a energii. Takže výtvarníci co jsou součástí tohoto týmu, mají o starost méně. 

Ovšem v kvalitním týmu bývá dobrým zvykem, že leadeři týmů, ale i ostatní hráči mají komplexní podporu. Takže ani Rélyéf nezůstává pouze u vybavení. 

Nejen, že přichází se strategií, jak nástroje kombinovat, či jak si pro jejich užití nejlépe připravit materiál. Ale sdílí a prozrazuje zkušenosti, které za léta praxe nastřádal. 

Tuto metodiku uvolňuje pomocí foto a videodokumentace. Čas od času i osobně na sympoziích a workshopech. Takto nabité informace se dále šíří i pomocí dalších partnerů.

 

 

V týmu Rélyéf se šíří informace s radostí. No a když už jsou tedy k dispozici nástroje a dovednosti, tak je potřeba i plán. Inspirace.

I s tímto dílem podpory Rélyéf pracuje. (Zkuste weby i sociální sítě. ARTkeramika.cz, Relyef.cz, Relyefpotterytools.com, FB, Instagram, Pinterest……)

Pokud nejste hledací typ, zkuste některého ze soukromých lektorů, co užívají nástroje Rélyéf. Většinou mají aktuální přehled nejen o  echnologiích, ale i trendech. Podobně je tomu i u většiny našich obchodních partnerů, které naleznete opět na našich webech. 

Dnes tedy malá inspirace v intarzii. Intarzie je vkládání materiálů. V keramice má svá specifika, jež vyplývají z vlastností materiálu ve stavu tvorby.

Pracujeme většinou s barevnými hmotami. Ale můžeme odlišovat i struktury. Ale vždy musíme mít na paměti změny stavu materiálů při tepelné přeměně.

Ovšem možností je v tomto směru opravdu velmi mnoho. Techniku intarzie lze použít na kdejaký tvar. Ovšem hladká a rovná plocha se bude vždy snáze opracovávat.

Takže na hladký povrch si rozvrhneme dekoraci. Pak ji pomocí razidel obtiskneme do povrchu dekorovaného objektu.

Prostor, který po razidlech vznikl, vyplníme připravenou hmotou. Pokud pracujeme s hmotou v tekutém stavu, musíme postupovat pomalu a opatrně. Jednak abychom neporušili jasné hrany podkladní hmoty, přitom ale, aby nám vkládaný materiál netvořil trhliny. Aby se dobře spojoval, ale zároveň nenarušil vzájemné spojení materiálů. 

Tohle chce cvik a zkušenost. Chce to znát své materiály. Chce si to všímat změn v procesu. To je ale vždy v keramice nutné, pokud chceme dosáhnout posunu v naší tvorbě.

A jak v keramice bývá zvykem, je potřeba nic neuspěchat. Doporučuji
si práci rozvrhnout na delší časové úseky. Materiál musí mít vhodnou konzistenci. Nesmí se mazat.

V pravý čas začneme s oškrabáváním. Odstraňujeme přebytečnou vrstvu za vrstvou, až se dostaneme na konečnou úroveň. V tuto chvíli už pracujeme se setinami milimetru. Čím máme dekor komplikovanější a jemnější, tím musíme pracovat s větší přesností.

Stále si musíme kontrolovat stav materiálu.

kytka

 

 

 

Až v konečné fázi, když je dekor přesný a čistý můžeme teprve
pomyslet na další možnosti.

V této fázi nesmí být nic rozmazáno.

Teprve nyní je možno zvážit užití dalších technik. Třebas zaleštění.

Ale vše je dáno naší představou, našim cílem.

Jiným procesem dovršení takovéto techniky může být přeglazování.
Neb každá engoba díky svému složení může naprosto jinak reagovat s glazurou. Ale to už je opět jiný příběh.

Takže tvoření zdar a těšíme se na Vaše odezvy.

Relyef.cz

Napsat komentář

five × three =

×
×

Košík