E-shop, záležitost TŘÍ a více i v keramice

Dost často jsou některé věci mimo možnosti, schopnosti i kompetence nějakého subjektu. Jedním z takových problémů může být provozování e-shopu. Především při prodeji a následném posílání křehkých věcí, jako je sklo a keramika, nastává velký problém.

Výrobce si musí splnit své povinnosti. Vymyslet,vyrobit, zajistit nezávadnost a zdravotní a jiné nároky kladené na výrobek.
Nabídnout a prodat.

Zabalit, tak aby balík vydržel pád ze 120cm.na zem a odeslat. Až po tento okamžik je vše na výrobci a prodejci. Za to si účtuje nějakou cenu.

Tento subjekt 1 tak odvede nějakou práci, kterou si zákazník, subjekt 2, zaplatí a prostřednictvím subjektu 1, si zároveň objednává a platí i službu subjektu 3. Subjent 3, je přepravní společnost, nejčastěji pošta.

Za kvalitu práce pošty opravdu nemůže výrobce zboží ručit. Doporučuji vždy před odesláním vyfotit, jak bylo zabaleno. Pokud je zboží kvalitně zabaleno, odesláno a křehce pojištěno, za zásilku přebírá zotpovědnost zprostředkovatel přepravy, subjekt 3, tedy pošta.

Bohužel pro výrobce i zákazníka se některé umělecké předměty nenahraditelně znehodnotí. Něco se nedá opakovat. To si bohužel někteří „fotbalisti“ a jinak zaměření zaměstnanci přepravního molochu neuvědomují a nebo jim je to jedno.

Pokud se zákazník domnívá, že pro něj má zboží vyšší cenu, než je cena sjednaná, výrobce jistě bude ochoten zboží zaslat a pojistit jako mnohem dražší. Ovšem to je na rozhodnutí zákazníka. Bohužel u nás zatím málo používané. Někteří zákazníci proto raději preferují osobní odběr. To dělá někdy účetní problém ve fakturacích e-shopů, ale vše se dá doplnit náhradními doklady. Navíc nové shopy umožňují stále více variant.

Přeze všechny tyto složitosti věřím, že i internetový prodej výtvarných předmětů má před sebou slibnou budoucnost.

Stejně, jak automobil zmenšil svět od dob koňských povozů, se mnohonásobně zmenšuje obchodní svět internetu oproti prezentaci na trzích a používání papírových letáků. Ovšem zmenšuje jen v poměru vzdálenosti obchodníka a zákazníka, naopak v poměru množství zákazníků se giganticky zvětšuje.

Osobně to živě sleduji, při vývoji návštěvnosti ARTkeramiky. Kromě sledování statistických tabulek, které se dají veřejně prohlédnout i posun v samotném shopu. Sám jsem tomu před pár lety také nevěřil, ale jsem nyní rád, že mne osud zavál tímto směrem.

Na mezinárodní úrovni je posílání nejen keramiky mnohem dál. Třebas čajová nebo bonsaiová keramika si cestuje celým světem. Letadly, loďmi i auty. Logistika je propracovaná na vysoké úrovni. Stejně tak i koncoví zákazníci si více uvědomují své vztahy k nabízeným službám.

Věřím, že za pár let se stane forma e-obchodů mnohem běžnější i v oblasti řemeslného umění. Že ji budou používat i majitelé kamenných obchodů a opět se vrátí vyšší úroveň nabídky kvalitního řemeslně výtvarného zboží i do menších městeček.

Napsat komentář

eighteen − three =

×
×

Košík