Mezi další zařízení keramického ateliéru, se jistě hodí zařadit i lis, lis na uši a jiné profily. Existují jak malé ruční lisy, kterými se tlačí především malé reliéfy a jiné- ozdoby, tak především nástěnné lisy. Takový lis dokáže protlačit nejen uši rúzných profilú, ale i drobné dutinky, třeba trubičky. Ty se dají použít samostatně, nebo jako rúzné dekorace. Nejdúležitější je mít dobře nachystaný profil na noži. Je potřeba, hlavně u složitějších tvarú, mít správně nastavený úhel náběhu, který zajišťuje zhutnění materiálu a tak zamezuje jeho nadměrnému trhání. To je samozřejmě ovlivněno i tuhostí zpracovávané hmoty. Při tužším materiálu a slabším pracovníkovi, stačí na táhlo nasunout trubku, čímž se zvětší páka a tak i slaboučký unavený pracovník, zvládne hmotu protlačit. Je dobré lis vždy po práci vyčistit, neboť pokud dojde ke ztvrdnutí hmoty uvnitř lisu, nastanou komplikace s jeho rozebráním. Navíc, hmota obsahuje vodu a ta zapříčiňuje korozi uvnitř lisu, což zhoršuje jeho účinnost. Také vytažení táhla a pístu s tvrdou hlínou, múže narušit jeho konstrukci, neboť závlačky, ale i plasty těsnění , nejsou konstruovány na násilí.
Tak by nás chvilka, kterou trvá rozebrání lisu, mohla přijít dost draho.